Topmenu

Patiëntenvereniging stichting IKONE geeft feedback op wellbee cliëntportaal

Deel:

Onlangs heeft Medicore aan patiëntenvereniging stichting IKONE gevraagd om samen met een aantal Patiënt Experts intensief te kijken naar het wellbee cliëntportaal. Tijdens een focusgroep hebben vier leden van het IKONE Patiënt Expertise Team concrete feedback gegeven, om het wellbee cliëntportaal nog beter aan te laten sluiten bij de dagelijkse praktijk en het ecosysteem van de cliënt. Hiermee is Medicore de eerste softwareleverancier die al tijdens de ontwikkeling van het cliëntportaal cliënten betrekt.

Tijdens de focusgroep hebben de vier Patiënt Experts hun reactie gegeven op de visie van Medicore over cliëntportalen en op het portaal zelf. Doordat IKONE tijdens de feedbackronde de Patiënt Experts vanuit verschillende perspectieven naar het portaal laat kijken (positief denken, negatief denken en denken in oplossingen) heeft Medicore mooie complimenten gekregen op het wellbee cliëntportaal, en ook een aantal verbeterpunten en kansen. Deze bruikbare feedback wordt gebruikt bij de verdere ontwikkeling van het wellbee cliëntportaal.

"De cliënt is de regisseur, daar wordt ik heel blij van! Er moet waarde uit komen en die kan alleen de cliënt bepalen."

Voor Medicore heeft het grote toegevoegde waarde om in een vroeg stadium cliënten te betrekken bij de ontwikkeling van het cliëntportaal. Dit geeft de mogelijkheid in de (Agile) ontwikkeling van het product tijdig bij te sturen. Het was duidelijk dat de Patiënt Experts veel ervaring hebben in de gezondheidszorg: de feedback was professioneel, uiteenlopend en in veel gevallen direct toepasbaar.

wellbee-clientportaal-honingraat-web
Medicore is onderdeel van Tenzinger